The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Wednesday, October 12, 2011

..Sangat Indah Apabila Dirasai..

Assalamualaikum..=)

Alhamdulillah..masih punya kesempatan berblogging walaupun tubuh ini sentiasa digigit kesibukan yang melampau-lampau..(hiperbola sket, hehe) First of all, I only need 4-5 minutes of ur precious time..Lets check it out!!

1.

2.
3.

U.K.H.U.W.A.H.

Senang dibicarakan..Tapi xramai yang memahaminya secara mendalam..Itulah hakikatnya..
Mungkin sebahagian yang lain sudah rasa muak apabila topik UKHUWAH ini dibincangkan..
Namun, bagi Cik Blogger, Ukhuwah itu indah..Bertambah manis apabila seseorang itu merasainya sendiri..Lagi manis sekiranya dibajai dengan ketakwaan, disirami keberkatan dan buahnya, sudah semestinya Mardhatillah..=)

Bukan mudah membina sebuah ikatan..Tambahan pula nak menyelesaikan taaruf (mu'ayasyah) yang mungkin sekali bertahun..Jauh sekali hanya dalam beberapa hari, beberapa minggu mahupun bulan..Boleh bagi salute la sekiranya kalian mampu berbuat demikian..=)

'Dah kawan lama pun, masih boleh bergaduh'

Penah alami masalah cmni? Ya..Itu mungkin akan terjadi dalam bersahabat..Untuk merasakan kemanisan ukhuwah, fahamilah dan jadikanlah segala kekurangan saudara kita sebagai sesuatu yang menjadikannya istimewa..If people widen their mind by thinking this way, I guarantee, there is no quarrel in this world..insyaAllah..

Dalam bersaudara, kita juga dapat berdakwah..Xsemestinya bersahabat sudah hampir sedekad baru perlu mengajak ke arah kebaikan bukan? Setiap perkara yang baik itu dimulakan dengan kesakitan, penderitaan..Manisnya kemudian..Memang sukar dalam jalan Allah..Pada awalnya mungkin dicerca, disindir..Tapi kesukaran itu bukanlah menjadi alasan untuk kita melupakan saham akhirat kita dengan amal ma'ruf..=)

Saat Liga' berlangsung petang tadi, diri yang faqir ilmu ini ingin menyatakan sesuatu..Namun tidak terungkap.. So, bicara dalam blog jela..hehe..Ingin mengutarakan satu persoalan sebenarnya.. Berapa ramaikah yang sanggup berkorban apa sahaja demi sahabatnya? Bak kata org, senang susah bersama..1 lgi, berapa ramaikah yang tidak mementingkan diri sendiri dalam bersaudara?Sanggup mengetepikan hal diri demi sahabat?

Bagi Cik Blogger sendiri, sekiranya ukhwah dengan seseorang itu bermasalah, ianya berlaku disebabkan kelemahan diri kita sendiri..Ramai yang begitu mementingkan diri dalam segenap hal..Tanya diri kita, dah berapa kali kita bangun malam, berdoa, bermunajat semata-mata untuk sahabat seagama kita? Pernahkah kita bertanya khabar sekiranya dia dilanda masalah? Kadang-kadang, kita hanya mengharap tetapi tidak pernah memberi..Itu yang menjadi puncanya..Remember this 'Understand before being understood'.

Pohonlah doa untuk mereka..Mintalah dalam sujud tahajud kalian agar Allah melembutkan hati sahabat-sahabat kita untuk turut sama-sama di jalan Allah..Nescaya Allah perkenankan..Doa sahabat yang tidak diketahui oleh sahabatnya yang lain insyaAllah akan dimakbulkan Pemilik sekalian Alam ini..

Buat sahabat-sahabat sekalian, ketahuilah, Uhibbukum fillah fiddunya wal akhirah..Sayangku bukan semata-mata di dunia..Ingin sekali bertemu kalian di akhirat kelak..Moga Allah merahmati kalian fi kulli makan wa kulli zaman insyaAllah.. Amin..Ya Rabbal Alamin..

Salam ukhwah =)

2 comments: