The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Friday, October 15, 2010

..Berubah+Keinginan-Environment?..

Ada yang pernah mempersoalkan..
"aku tak mampu untuk jadi baik...."
"aku tak mampu untuk betul betul mengamalkan Islam secara keseluruhannya..."


bila ditanyakan alasan..
jawapannya adalah kerana...
"keadaan sekelilingku yang buat aku jadi macam ni..
jadikan aku jauh dari Tuhan...
orang-orang dulu boleh la senang jadi baik sebab ramai yang dapat tegur mereka..
korang sekolah agama ok la..
kitorang diletakkan di sekolah biasa..
sebab tu kami jadi seperti ini..."


Sepertinya apabila direnung,
di sini ramai yang menjadikan keadaan sekeliling sebagai alasan untuk mereka
tidak sepenuhnya dapat memahami Islam.
Apatah lagi mempraktikan semua yang diajar Islam.


Mungkin juga diantara kita yang menaggap environment yang akan merosakkan kita,
yang akan melemahkan kita..
tetapi mungkin juga kita lupa..


Sebenarnya untuk memahami agama bukanlah saja dipengaruhi oleh
persekitaran sahaja..
tapi sbenarnya atas DIMANA USAHA KITA...???


Adakah boleh dijadikan alasan kita di hadapan pencipta nanti
yang kita tak dapat menutup aurat sepenuhnya atau pun solat 5 waktu dengan cukup
adalah kerana aku ditempatkan dalam environment yang sangat susah untuk aku
berbuat demikian...


Sumber khas daripada: http://haqqulyaqiin.blogspot.com

Sekadar ingin berkongsi.sbb cm ada kaitan je..huhu..xde kena mengena antara yg hdup atau yg telah meninggal dunia..ok..

2 comments:

  1. pergh, sangat terkesan
    bagus betol lah..
    menyedarkan kita yg sering terleka..
    syukran

    ReplyDelete
  2. mmg la berkesan sbb bukan aku punya idea..huhu.. pape pun afwan..=)

    ReplyDelete