The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Tuesday, March 29, 2011

..Sanah Helwah Ya Akhi..

Assalamualaikum..=)

Alhamdulillah..telah 20 tahun mengembara di atas bumi Allah ini..telah 20 tahun jua kau menikmati anugerah Allah..nikmat kesihatan..nikmat udara..nikmat kesenangan..nikmat kelapangan..nikmat ujian..etc..xtercatat segala nikmat yang telah kau perolehi..

Bermacam2 dugaan yang telah ditempuhi bernafas dalam jasad bergelar hamba kepada Sang Pemilik Nyawa..Segala keperitan kau alami..segala cercaan kau hadapi dengan tenang..segala ujian kau kebalkan diri, terima dengan redha..u're struggling to be better..I love the spirit..teruskan..moga Allah permudahkan segalanya..

Kau yang ku anggap sahabat, teman, kawan..dirimu kuhormati..yang merupakan bakal pemimpin, bakal pembawa perubahan kelak,bakal pencorak masa depan generasi cilik, pembela agama Allah, bakal menjadi pewaris para Nabi..insyaAllah..

Syukran wahai sahabat..byk perkara telah aku pelajari daripadamu..byk ilmu yang telah kau kongsikan..aku amat berterima kasih Ya Rabb..di persimpangan kehidupan ini, kau telah temukan diriku dengan hambaMu yg soleh..satu nikmat yang tidak dapat digambarkan dengan serangkai kata-kata..

Tiada harta mampu ku berikan..tiada kata2 manis mampu kuuntaikan..tiada ucapan indah mampu kutitipkan..cukuplah sekadar doa buatmu tiap kali usai solat..Moga dengan doa itu, Allah akan memelihara perjalanan kehidupanmu..memberkati segala usaha sucimu..memandangmu dengan pandangan rahmatNya..


Doaku buatmu teman..Selamat hari lahir..Moga dipermudahkan segala urusan dunia & akhiratmu..moga sentiasa dilingkari kenikmatan yang membuatkan kau tahu apa erti syukur..moga sentiasa dipagari dengan cahaya keimanan agar kau tahu nikmat iman & Islam..kuberharap dirimu kebal menghadapi ujian Allah..tegar menafikan kebatilan..jangan kaurebah sebelum berjuang..jangan kau kalah dalam menegakkan agama Allah yg satu..jangan kau hanyut dengan nikmat dunia yang bisa melalaikanmu..nikmat dunia yang bisa menindasmu..bisa memusnahkan imanmu..sebaliknya, walaupun hanya secebis iman yang tidak kau sia-siakan, insyaAllah..dirimu akan selamat..jasadmu akan terpelihara..imanmu akan bertambah subur..amin..insyaAllah..

Akhir kalam, maaf andai aku telah melakukan dosa terhadapmu sepanjang perjalanan kehidupan ini..hanya ucapan maaf yang mampu kuhulurkan =)

No comments:

Post a Comment