The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Monday, April 25, 2011

Allah Is Our Aim

Assalamualaikum..=)

Dengan nama Allah Yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..Puji dan syukur hanya kupanjatkan kehadrat Yang Esa..Tiada yang laen selain diriNya..Dialah yang memiliki seluas-luasnya alam yang indah ini..

Perubahan..bukan sesuatu yang mudah dan dipandang remeh..ia memerlukan pengorbanan yang besar..ia memerlukan mujahadah untuk terus kekal istiqamah..Sesungguhnya beruntunglah mereka yang dikurniakan Allah hidayah untuk berubah..syukur Ya Rabb..

One more thing dalam jihad merubah diri, perkara utama yang menjadi kemestian untuk disemak ialah niat..Adakah berubah semata-mata kerana Allah? Adakah berubah untuk ingin mendapat keredhaanNya? Adakah berubah kerana pujian makhluk?Atau adakah berubah kerana ingin menukar imej diri supaya mendapat perhatian?

Alhamdulillah sekiranya perubahan dalam diri semata-mata kerana Allah s.w.t. Namun, sekiranya selain daripada itu,beristiqfarlah..muhasabahlah diri masing-masing..Sesungguhnya niat itu ada dalam diri setiap manusia..sama seperti ikhlas, tiada yang mampu mengetahuinya selain Allah dan yang empunya diri..jauhilah diri daripada sifat riak dan takabbur..sesungguhnya ia bagaikan klorox yang mampu mengikis pahala kita..(dah la pahala pun kurang, kena kikis lagi..)

Ingatlah..sesungguhnya setiap amalan kita dinilai berdasarkan niat..sebanyak mana pun amalan seseorang hamba Allah, ia tidak akan dinilai bahkan akan dicampak ke muka seperti kain buruk di akhirat jika niatnya bukan kerana Allah..(betulkan sekiranya salah) Oleh itu sama-samalah kita mengikhlaskan semua perbuatan kita semata-mata kerana Allah..Usah risau sekiranya tidak mendapat pengiktirafan semasa makhluk, kerana sebaik-baik pengiktirafan hanyalah daripada Allah yang Maha Agung..

Akhir kalam, jom sama-sama kita upgrade iman, upgrade amalan dan upgrade diri..dan doakan semoga kita tergolong dalam kalangan hamba yang saling ingat mengingati dan terhindar daripada kerugian dunia dan akhirat..hamba yang sentiasa terpelihara imannya, jasadnya serta ruhnya oleh Allah s.w.t..

*Jangan risau jika rupamu tidak menawan..risaulah jika nurani tiada pengisian..jangan risau diri jarang mendapat pujian..risaulah jika akhlak murahan..jangan risau jika dirimu tiada kelebihan.. risaulah jika diri jauh dari Tuhan..

Wallahua'lam..

1 comment:

  1. kak tiqah suka post nie. i love the way u write too =)

    ReplyDelete