The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Friday, August 27, 2010

..Janjiku, Maafkanku Teman..

Duhai Sang Pencipta..

Semalam aku berjanji
Pada diriku ini & jua kepada diri-Mu
Daku telah
berjanji
Tak akan mengulangi kesilapan kulakukan kelmarin

Duhai Sang Pencipta..

Tapi hari ini Kau saksikan
Diri ini telah lakukan
Dosa yang kujanji takkan ku ulangi

Rasa seperti telah hilang percaya pada diri
Dan rasa amat malu untuk menghadap-Mu
Kerna ku sering mungkir janji pada diri sendiri
Oh Tuhanku kuharap keampunan dari-Mu

Oh Ya Allah,

Telah kurasa seluruh nikmat-Mu
Umpama istidraj yang menggunung tinggi
Kerna kesilapanku yang sendiri tak mampu
Untuk Iltizam pada taubatku...

Oh Tuhan,

Kuharapkan..Kau ampunkan dosaku
Hulurkanlah padaku maghfirahMu
Ku sedar diri ini hanya hamba yang lemah
Oh Tuhan Kau terimalah taubatku..

Duhai teman..

Hatiku sayu bila mengenangkan
kekhilafanku terhadap dirimu
Yang hanya mengundang kebencianmu terhadap diriku

Duhai Teman..

Bertahun kita melangkah bersama
Mengejar cita-cita buat bekalan ke sana
Dalam menjalani liku-liku hidup bersamamu
Diriku telah menyakiti hatimu
Tegurlah aku sekiranya diri ini berdosa

Duhai Teman..

Kita hanya mampu berusaha
Hanya Allah menentukannya
Segalanya adalah milik-Nya
Teman, dalam berusaha kita diuji
Kita dibenci, kita dicaci
Diturutkan rasa hati ingin dilepaskan beban ini
Sebagai seorang da'ie

Mujur ada teman membantu
Sokonganmu buat inspirasi diri
Berpeganglah pada janji kita yang dibina
Untuk tetap bersama
Walaupun badai datang melanda

Duhai Teman..

Bukan niatku utk melukaimu
Aku hanya cuba mengubah diri
Memberi peringatan kepada diri sndiri
Agar kau dan aku sentiasa dirahmati Ilahi

Aku harap kau mengerti, Teman
Aku juga manusia biasa
Sering lalai diulit dosa noda
Lalai dalam setiap tindakanku
Alpa dalam menjaga batasan
Berilah aku teguran
Berilah aku peringatan
Agar menjadi pedoman
Buat masa akan datang

Maafkan diriku Teman..

No comments:

Post a Comment