The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Thursday, August 12, 2010

..Ramadhan Itu Nikmat & Ujian..

Assalamualaikum..=)

Arini msuk hari yg ke-2 bulan Ramadhan..syukurnye x terhingga Allah masih menemukan aku dengan bulan mulia ni..aminn Ya Rabb..dpt lg sahur sama2 ngan kwn2..berpuasa..iftar jama'ie..cuma ngan family ja blom diberi kesempatan..sedih pun ada gak..waaaaaa..='(( yela..slalunye 1st day puasa, aku kt umah..ngan family..mama yg slalu kejut bgun sahur..ma yg akan msak..mmg la! xkan aku lak kan..huhuhu..smalam ma tefon, tye bila aku nk balik..ayah,mak long, abah, kak Midah sume tye sal aku..terharunye..ttbe rasa cm nak nangis..hukhukhuk..diorang siap sanggup ambik cuti kalo aku balik sbb nk sahur & buka puasa sama2..syukur Ya Rahman sbb dh kurniakan aku family yg cmni..Hmm..sebut je puasa mesti akan tfikir bazar Ramadhan kan..special ni..bulan2 len xde..(everybody knows that already rite...)kalo kt umah, time puasa ckap je nk mkn apa..msti ma akan sediakan..xkira la msak sndiri or msak kt kedai..hehe..ni bukan sbb aku anak mnja ke apa k..nak wat cne, mereka2 syg ak lebih..hehe..koya sebentar..

Bg aku, aku masih lg dihidupkan pada bulan ni satu ujian gak..maksudnye, Allah izinkan aku hidup lg dlm bulan Ramadhan ni, sudah tntulah Allah nak uji tahap iman hambaNya..sejauh mana usaha hamba yg lemah mcm aku ni nak meningkatkan amal ibadat..but it's not mean that in the other months, we can't imrove our amal ibadat..kan..

Kt mktab ni byk aktiviti..ngan suraunye..qiamnye..tadarusnye..sbnarnye, kalo niat nak wat ibadat or nak ubah diri saja xckup kalo xsertakan ngan usaha..skrg ni sume dh ada kt depan mata..tinggal nak tunggu kita join je..credit to my dearest friend..snggup korbankan masa kalian utk sama2 beribadat fisabilillah..luv u all..=) moga2 istiqamah walaupun bukan dlm bulan ni.. slalunye time Ramadhan je tgk sume org berlumba2 nak kejar pahala..bulan len cmne?? kan best kalo tiap2 mlm, saf-saf kt surau or masjid penuh..bila la akan jd keadaan cmtu kan..insyaAllah..1 hari nanti Allah akan bukakan pintu hati kita ke jalan yg benar..aminn..

masa kt sekolah dulu, akak2 dr universiti kt Jordan balik cuti..diorang lawat la kami2 & junior diorg kt esyad..time usrah jama'ie, Kak Sakinah cita cmne org2 kt Jordan sambut Ramadhan..nak tau, kalo kt sana, surau2 or masjid2 xpernah kosong..malah bertambah sesak sbb tiap2 hari bilangan makmum sentiasa akan bertambah..sampailah hujung Ramadhan..Umah org2 kat sana sgt dekat..kalo kt Malaysia ni lebih kurang mcm umah taman tu la..berkembar..bila waktu mlm, kalo jalan kt kawasan perumahan diorang, xde bunyi lain selain org bca Al-Quran..waaahh!! kagumnye kan..kita kt Malaysia ni cmne agak2?? time org solat tarawih kat surau, ada jugak yg melalak..psang lagu kuat2..bukan niat nak memburukkan sape2..tp itulah hakikat environment kita skrg ni..mcm2 la tingkahlaku manusia yg pelik yg kita bleh tgk..bila akak tu cita pasal Jordan, Allah saje yg tau betapa aku teringin nak g sana..nak tgk sndiri keadaan masa bulan puasa kt Jordan..moga aku diberi kesempatan..insyaAllah..

No comments:

Post a Comment