The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Friday, September 10, 2010

..الوداع يا رمضان..

Assalamualaikum..

Sbnarnye dri smalam g nk update post..tp xberkesempatan..besa ar 2 dh nk dkat rye kan..tlong mama kmas umah..buat kuih rye..(yeke?tlong sket je..mkn kuih rye yg byk sbnarnye..hehe) Smalam lpas tarawih, sje je aku lepak kt luar umah ngan adik2 n spupu2..time tu diorang tgh main bunga api+mercun..tgh2 maen tu, adik aku ckp kt anak sedara cezen kpd cezen aku..(bley fhm x??huhu) Ayat dia lbih kurang cmni ek..

"Wey,bestnye dh nk raya..xpyah puasa dh nnti kan..xpyh dok lpaq2 dh..bleh mkn kenyang2.."

Kalo dlm kalangan kita pun ayat ni mybe dh biasa dgr kan..tibe je bila dgr adik ckp cmtu, hati rasa sayu..i don't know how to describe it..my feelings blend together..happy sbb nk smbut raya, sedih nk tinggalkan Ramadhan..sayu bila tingat smpat ke jangka hayat aku ni smpai Ramadhan tahun dpn..

Bila ckp psal 'jangka hayat' je, ada yg tye aku asal aku asyik ingat mati je ek..whai saudar*, mengingati mati tu pnting sbnarnye..kalo xingat mati, smpai bila pun kita xkn perbanyakkan amalan..tambah bekalan utk g 'sana'..sbbnye kita xrasa hidup kita akan berakhir..nk enjoy je,ikut nafsu..lust will always ask for sin rite..remember that!

Frankly, ni la tahun pertama aku rasa berat sgt2 nk tinggalkan Ramadhan..sblum2 ni rasa gak sedih tu..tp xsekuat tahun ni..ntah la napa..tekad bulan puasa thun ni rasanya cm blum terlaksana sepenuhnya lg..bila ada org tye, ok x puasa...aku jwb ok la..tp hakikatnye xok..zahir mmg la agak ok..tp penghayatan tu blum sampai lg..aiyak!!ape nk jdi ni..aduhai badan..napa la berat sgt engkau nak memperhambakan diri pada Pencipta..

tgh xde mood ni..hrap2 aidilfitri kali ni dpt ubah mood aku..insyaAllah..
Selamat hari raye..maaf zahir dan batin..=)

No comments:

Post a Comment