The biggest collection of MySpace 2.0 Layouts online
MySpaceLayouts

Tuesday, July 6, 2010

..Apa Dah Jadi??..

Assalamualaikum..=)

Hmm..arini,nk tau something x? btol nk tau? btol? haha..(apakah?) xde keja kan..k2..dh2..ak nk cita bnde lain sbenarnye ni..dlm mood yg tgh xstabil ni, ak tertengok FB sorang hamba Allah ni..dia ni sekolah aku la jgk..namanye dirahsiakan atas alasan peribadi k..bila aku tgk je, ttbe rasa geram+marah+sakit ati+eergghh!! Rasa cm nk cepuk je that person tu..nsib bek tgk FB dia je..kalo jmpe dpn2 cmtu, mmg nk kena ar..(mcm brani)..dlm hati Allah je yg tau apa aku rasa..dont know how to describe the strange feeling in me..

Sblum aku ckap psal bnde yg wat emosi aku xstabil ni, maaf ye..aku nk berletiaq jap..

Wahai "kamu",sume org tau "kamu" sempurna..mksud aku.dari segi rupa paras, penampilan, gaya..mmg perfect..Mmg Allah dh kurniakan ckup lengkap dah bg "kamu"..Tp yg sdihnye napa salah guna?? Sedihnye tgk..Xtau la apa yg ustaz ustazah esyad rasa kan kalo tgk gmbar kt FB "kamu" yg mcm tu.. please la..jgn la upload gmbar2 yg xproper kt FB..sume org leh tgk..mmg la FB tu hak "kamu"..dlm masa yg sama org lain boleh explore apa yg ada dlm FB "kamu"..kalo bkn mahram yg tgk, kan dh dpt dosa..nk ke gitu?? kalo nak ckap alasan xtau batas2 aurat, mustahil! 5 thun kot study kt esyad..kalo bab2 aurat rasanye dh bleh khatam..tp napa still berlaku bnde2 cmni..

Napa ye, skrg ni smakin dekat kita ngan kiamat, smakin manusia xtakut akan janji Allah..(neraka)..xrasa tkut sket pun..Berbeza ngan kaum nabi2 terdahulu..kalo ckap pasal azab neraka je, nangis2..meraung-raung meraka..sbb tlalu takut..kita skrang ni?? what is actually happen to us?? btol la pe ulama ckp.. 'Org yg ada ilmu xsemestinya akan mengamalkan ilmu yang dia miliki..' lg 1..Kdg2 kita mintak Allah bgi hidayah kt kita..bgi ptunjuk..bila Allah dh kurniakan..hati kita plak xtbuka nk terima petunjuk tu..


Cthnye: parents yg didik anak dia ke arah Islam..Tp anak dia still xnk ikut..Allah xkurniakan hidayah tu scara trus..sebaliknya melalui ibu bapa si anak..tp si anak tu yg xtbuka hati nk terima apa yg parents dia ckp..sbb tu lpas solat, kita kena doa supaya Allah buka pintu hati kita utk terima hidayah yg Allah kurniakan..insyaAllah Allah akan bantu..

Berbalik cita yg td..criusly aku rasa terkejut sgt bila tgk gmbar "dia" yg mcm tu..I know that person..pnah rapat ngan dia 1 ketika dulu..dia baik sgt..tp apa dh jadi skrg ni..jgn la pilih jalan yg xelok..please..mmg la kita bukan lagi students esyad..tp identiti esyad tu kena la jaga..nak ke org ckap produk esyad xberkualiti?? Peringatan ni bkn utk students esyad je..utk yg laen2 gak..kita kan kena slalu ingat-mengingati..xnak la jd manusia yg rugi dunia..rugi akhirat..Aku pun xsmpurna lg..still tercari-cari..

Mood aku still xok..rasa nk tgur sgt..Tp blum ckup kekuatan nk bertindak cmtu.. Maaf la kalo ayat aku ni agak kasar..xtau nk wat ayat bg org lain xterasa..nak berkias, t xfham lak hakikat yg sbnarnye..Kpd yg berkenaan, aku xnak la kwn2 aku jd xelok..please ye..Hanya mmpu berdoa je..Moga Allah bukakan pintu hati "dia" dan kita sume utk terima jalan yg sbenarnya..insyaAllah..Bantulah aku Ya Rasyid..

No comments:

Post a Comment